
Konopná mast na neduhy past
LÉČIVÉ RUCE - John Bernard HUTTON
Především bych chtěl upřesnit pojem duchovního těla, jak je o něm
řeč v knize. Duchovno je příliš široký pojem. V knize se mluví jen o
astrálním těle člověka, které přežívá fyzickou smrt. Duchovním tělem se
tedy v knize myslí astrální tělo, stejně tak podléhající zkáze jako hmotné
tělo. Dr. Lang praví skrze svého prostředníka George Chapmana:
„George a já jsme jen nástroji božími, jen pomocí boží mohu používat
svoji profesi jako duchovní lékař k ulehčení trpícím.“ Dr. Lang dále praví,
že na Boha už nepotřebuje věřit, neboť o něm ví.
Tyhle výroky vyžadují vysvětlení, nemají-li vést k mylným
představám pozemšťanů o astrálním životě. Existují dva typy klecí, které
nám zde na světě znemožňují vědět o Bohu. Velká klec - časoprostor,
konkrétněji řečeno celý vesmír, nás udržuje bez mezer v dimenzích
různého druhu, a proto nám nedovoluje vnímat něco, co nemá rozměry.
Malá klec, konkrétněji naše lidské tělo má transformační schopnost př
evádět bezčasové a bezpro-storové na časové a prostorové vnímání.
Tato transformace však probíhá tak dokonale, že nejsme, pokud jsme
tělesní, si vědomi ničeho, co je před transformací. Nemůžeme mít proto
nikomu za zlé, že nevěří na Boha nebo na nějaký duchovní svět. Člověk
je obětí velkého pokušení, že to, co vnímá a co mu dokáže rozum
zprostředkovat jako možné, je jediná skutečnost. To znamená, že
samotné tělo tvoří téměř nepropustnou zeď mezi duchovnem a hmotným
světem s jeho časoprostorem. Jak je tomu potom po smrti? Místo
hmotného těla má člověk k dispozici astrální tělo. Na přechodu
z hmotného těla do těla astrálního se přesvědčil, že neumřel, že tedy
život pokračuje dále. Není mu potom zatěžko přijmout i pojem Boha,
protože právě uzavřenost a zdánlivá definitivní konečnost hmotného
života mu už není překážkou v této víře. Nadto je po smrti nositelem
vědomí; jeho astrální tělo má právě takovou schopnost vázat na sebe
vědomí jako živé lidské tělo. Vědomí samo o sobě není ničím jiným než
něčím propůjčeným z věčného života, pochází od Boha. Je-li astrální
tělo jemnější než tělo hmotné, klade menší odpor tomuto vědomí.
Člověk v astrálu si může snáze uvědomovat, že toto vědomí v něm je
Bůh, jenže se dopouští stejné chyby jako žijící člověk: přivlastňuje si je.
A toto (přivlastňování) přivlastnění je součástí zdi, která stojí mezi
skutečným poznáním věčného života a jím. Dr. Lang, na rozdíl od nás, ví
daleko dokonaleji než my, že veškerou moc k jakékoliv uvědomělé
činnosti má od Boha a je ochoten pomocí ní sloužit trpícím.
Jestliže Dr. Lang vědomě slouží boží mocí lidem, má k Bohu blíže
než kterýkoliv člověk, který toho není schopen. Přivlastnění
uvědomovací síly u něho potom probíhá daleko jemnějšími cestami než
u žijícího člověka a nemuselo by být vůbec nepřekonatelnou překážkou
k vědomému spojení s Bohem, kdyby mu nechyběl onen kvas, o kterém
mluví Ježíš, že jej vzala žena a zadělala do tří měřic mouky. Řečeno
indicky: Jiskra atmanu odlétla v okamžiku smrti a není, čím by se
zapálilo nebo zkvasilo. K těm jemnějším cestám přivlastnění: Dr. Lang
mluví tou angličtinou, jakou mluvil zda na světě, provádí tytéž operace,
které se naučil dělat zde na světě, všechno však s tím rozdílem, že tam
mu to jde všechno snáze, má k dispozici širší pohled na pacienta než
lékař, může použít prostředků, kterých hmotný lékař nemůže použít, i
když jsou to prostředky obdobné těm, které jsou známy i hmotným
lékařům. Dr. Lang je těmito možnostmi unesen, a kdyby to bylo možné a
měl stále k dispozici dobrého prostředníka, vykonával by svou profesi
navěky. Ani mu nepřipadne na mysl, že si jen prodlužuje možnosti svého
pozemského života, obohacuje je možnostmi jemnějšího těla a
jemnějšího prostředí, může dokonce mnohé procedury zdokonalit, ale
pořád v zajetí téže podoby života, jakého byl svědkem, a nikoliv jen
nezaujatým, už zde za svého pozemského života. - To všechno jsou,
bohužel, jen známky dohasínajícího pozemského života, i když Dr. Lang
se dokonale obětuje. Nemá za svou pomoc nic jiného než vědomí, že
nezištně pomohl. Ale jednoho dne bude postaven před nutnost nechat
všechno, co odnesl z našeho pozemského světa, definitivně
doznít. Prodloužil si významným a velmi vznešeným způsobem život
mezi lidmi a pro lidi, ale nic, co začlo, se nemá udržet, musí to také
končit. To ještě nebude pro Dr. Langa ta druhá smrt, o které se mluví
v Bibli, nýbrž přechod do vlastního astrálního života, ve kterém už bude
dokonce neviditelný i pro ty, kteří už žijí v astrálním světě, ale dosud se
nevypořádali s reminiscencemi z pozemského života. Teoreticky vzato
by bylo ovšem možné prodlužovat do nekonečna onu fázi astrálního
života, jejímž středem jsou vzpomínky na pozemský život. Sám Dr. Lang
říká, že je velmi těžké si vychovat tak dobré médium, jakým je George
Chapman. Až George Chapman umře, nebo aspoň zestárne a nebude
se moci už podílet o své záření, které nutně potřebuje Dr. Lang ke svým
operacím. Aby mohl mrtvý něco dokázat, musí vždycky si pomáhat silou
žijícího. Přesněji řečeno, aby mohl něco dokázat v tomto našem světě.
Na nic z toho, co má Dr. Lang provést jen v astrálním světě, nepotřebuje
hmotného média. A tam začíná vlastní astrální život závislý jen na
záření, které nepochází ze slunce, jako tento pozemský život. Dr. Lang
prozradil jednu závažnou věc, když řekl: „Užívání léčivých vibrací k léčení
nemocných je vědou a ne náboženstvím. Ony tvoří část
přírodních zákonů vesmíru a mohou ve svém důsledku být podle toho
použity.“ (str. 133) Dr. Lang poznává zákonitosti, a jsou to zákonitosti
přírodní, přirozené, které my neznáme a které se zde na zemi dají
uplatnit jen směrem odtamtud sem, těžko opačně. Jednoho dne vejde
zcela jen do oblasti tamních zákonitostí. Pak přestane být od nás
postižitelný. Ani nejlepší médium ho nedostihne. Jednotlivé sféry, např.
hmotná a astrální, jsou od sebe odděleny téměř nepřekročitelně (není-li
k dispozici výjimečně nadaný prostředník) a je tomu tak dobře. Jinak by
se nedalo žít ani tady, ani tam. Člověk by byl rušen v soustředění na
svou úroveň jinými úrovněmi vědomí, a proto by se nemohl na své
úrovni vyžít a rozvinout. Je to drsné, ale to platí v plné míře i o Dr.
Langovi. V tom smyslu je jeho činnost nesmírně velkou obětí pro žijící
lidi a zanedbáme-li vývojové zdržení Dr. Langa a zůstaneme-li zaměřeni
jen na prospěch lidí, měli bychom si přát, aby se takových obětavců
našlo více.
Konopí v léčitelství - historie
Anketa
Jaké máte zkušenosti s konopnou mastí?
Pomohla mi nebo mým příbuzným a známým (1 922)
Nepomáhá (278)
Ještě jsem ji nezkoušel (114)
Chystám se ji otestovat (183)
Nezajímám se o výrobky z konopí (94)
Celkový počet hlasů: 2591